Így kerülhet egy weboldal az első helyre (Google SEO)

Biztos te is észrevetted már, hogy amikor valamit keresel a Google-ben, általában az első, vagy az első egynéhány találatra kattintasz rá. Valójában a háttérben óriási harc dúl a webszerkesztők között, hogy kinek az oldala kerül legelőre és melyik oldalra kattintanak többen.

Nagyon sok keresőmotor létezik, kezdve a Bingtől egészen a Yahoo-ig, viszont Magyarországon az emberek nagyrésze Google keresőt használ, így ebben az írásban csak a Google SEO-ra térek ki.

Google SEO – Search Engine Optimization, magyarul kereső optimalizálás egy nagyon összetett dolog és korántsem olyan egyszerű amilyennek látszik.

Előnyei:

  • Organikus, tehát nem kell fizeni érte
  • Könnyen ránk találnak
  • Magasabb számú látogatottság elérése
  • Az oldalunk felé nagyobb bizalom alakul ki
  • Egy adott problémára a megoldást nálunk találják meg

Tehát célközönségünket nem csak különféle fizetett hirdetések által érhetjük el, hanem könnyedén ránk találhatnak ezáltal.

A Googlenak vannak bizonyos irányelvei, ami alapján egy oldalt a keresőbe minél előrébb helyez. Nyilván azt szeretné, hogy a felhasználói élmény minél jobb legyen, így az érdektelen és az adott problémára megoldást nem nyújtó vagy lassú oldalakat hátrébb sorolja.

Hogyan lehetünk minél előrébb?

A Google rengeteg szempontot figyelembe vesz, hogy arra az adott dologra amire rákerestek, melyik oldal látja a legcélravezetőbbnek. Felsorolok ezek közül néhányat:

  1. Sebesség: Nagyon fontos a Google számára, hogy az adott oldal lehetőleg ne töltsön 1-2mp-nél hosszabb ideig. Ehhez vannak bizonyos Cache bővítmények, amelyek az adott oldalról készítenek egy mentést, és így az adott oldal nincs legenerálva minden egyes megnyitásnál, hanem a mentett nézetet nyitja meg. Ezenkívül vannak még különféle tömörítő programok is, amelyek által szintén gyorsabb lehet oldalunk.
  2. Mobilra optimalizálás: Ma már az emberek nagy része mobilról nyit meg weboldalakat, így különösen fontos, hogy oldalunk megfelelő mobilos megjelenítéssel rendelkezzen.
  3. Érdekes tartalom: Rendkívül fontos, hogy az oldalunkon levő tartalom lekösse az embereket és minél több időt töltsenek el rajta. Ha a Google azt látja, hogy amint az oldalunkra kattint valaki, egyből vissza is lép, az nagy hátrány SEO szempontból, mert bizony hátrébb kerülünk.
  4. Kulcsszó kutatás: A végére hagytam a legfontosabbat: a kulcsszó kutatást. Ha elkezdünk keresni a Googleban, láthatjuk, hogy amint beírunk valamit a Google ki akarja egészíteni/találni, hogy mire gondolhatunk. Ajánlott az adott szolgálatásunkra kiadott ajánlatokat megvizsgálni, és akár ezeket is beépíteni az oldalunkba. Fontos még, hogy a weboldalunk témájával kapcsolatos legfőbb és legkeresettebb szavakat, illetve ezek szinonimáit kikutassuk, ugyanis, ha az adott szót nagyon sokszor megjelenítjük az oldalunkon azzal nem kerülünk előrébb.

Ezenkívül sok más szabály/technika van, mint pl. ajánlott az aloldalakon legalább tízezer karakternek lennie, az oldalunkat más weboldalakról, blogokról linkelni stb.

Mindenesetre a SEO egy meglehetősen hosszadalmas folyamat és rengeteg idő szükséges ahhoz, hogy minél inkább javítsunk oldalunk keresési elérhetőségén.

Oszd meg, mert ez másokat is érdekelhet